Monday, May 12, 2008

Olivenol mampu rungkai masalah kulit

OLIVENOL adalah bahan makanan sampingan 100 peratus dihasilkan daripada buah zaitun. Ia dikenal pasti mengandungi semua elemen diperlukan anggota badan dalaman dan luaran serta memainkan peranan bertindak sebagai rangsangan membakar lemak atau bahagian yang tidak diperlukan badan. Selain itu, bahan makanan sampingan itu juga mampu melambatkan proses penuaan dan kerosakan kulit kerana pancaran matahari serta mengurangkan tekanan atau stress sekiranya dihambat kesibukan kerja. Pencipta produk itu, Prof Dr Roberto Crea mengambil masa selama 10 tahun membuat kajian dan penyelidikan terhadap buah zaitun sekali gus berjaya membuktikan sari pati buah itu mampu merungkai permasalahan kulit yang dialami pengguna.
Katanya, produk itu sudah lama bertapak di Barat malah banyak bukti menunjukkan kehebatannya kerana ia membantu mengurangkan pertumbuhan sel kulit dan tisu badan sekali gus merawat luka dan parut lama. “Saya tidak cakap kosong, produk ini membuktikan masalah kulit seperti melecur boleh dikembalikan kepada struktur kulit asal selepas beberapa bulan pengambilan pil atau ubat titik secara berterusan. “Kandungan buah zaitun juga didapati mampu menguatkan kulit kepala dan kuku malah membantu mengembalikan warna kulit asal kerana pancaran UV,” katanya.
Olivenol juga bakal menjadi tumpuan mereka yang ingin kelihatan menarik kerana sebatian di dalam buah zaitun juga dikenal pasti mengandungi sel yang mampu membuatkan seseorang itu lebih muda daripada usia sebenar. Bahan makanan sampingan itu juga mampu mengurangkan tekanan selepas penat bekerja dan adalah satu produk yang meliputi semua elemen yang diperlukan anggota badan terutama dalam aspek kecantikan dan kesihatan. Ia juga sesuai kepada mereka yang mempunyai masalah kolesterol. Produk itu akan bertindak menjadikan kolesterol dalam badan kembali stabil sekali gus bertindak menurunkan atau menaikkannya ke tahap yang bersesuaian dengan tubuh seseorang. Olivenol adalah jawapan kepada semua masalah kepada mereka yang mementingkan kecantikan dan kesihatan kerana mengandungi semua bahan diperlukan tubuh badan tanpa perlu mengambilnya dalam kuantiti yang banyak.
Penggunanya bukan saja yang menghadapi masalah kulit malah ia sesuai dijadikan bahan makanan sampingan kepada mereka yang mengamalkan rutin kerja yang tidak menentu. Mereka yang berminat boleh mendapatkan produk ini di semua farmasi di Malaysia dalam bentuk kapsul dan ubat titik dengan harga antara RM130 dan RM160.

No comments: